Migration Observatory, 1st Annual Conference, February 3, 2017, Collegio Carlo Alberto, Turin

“Migration policy challenges: from new arrivals to naturalisation”.

Centro Studi Luca d’Agliano and Collegio Carlo Alberto, in collaboration with Fieri, are pleased to announce the first annual conference of the Migration Observatory. It will take place at Collegio Carlo Alberto, on February 3, 2017.

Institutional greetings: Piero Gastaldo (Secretary General, Compagnia di San Paolo); Pietro Terna (President, Collegio Carlo Alberto); Giorgio Barba Navaretti (Scientific Director, LdA)

Introduction: Renato Saccone (Prefetto, Turin); Tommaso Frattini (University of Milan and LdA)

Speakers: Simone Bertoli (CERDI), Bernt Bratsberg (Frisch Centre Oslo), Irene Bloemraad (UC Berkeley), Godfried Engbersen (Erasmus University Rotterdam), Christina Gathmann (Heidelberg University), Dominik Hangartner (LSE), Jennifer Hunt (Rutgers University).

Concluding remarks: Ferruccio Pastore (Director, FIERI); Tommaso Frattini (University of Milan and LdA)

Report