Migration Observatory – 4th Annual Conference and Presentation of the Annual Report

Migration Observatory 4th Annual Conference: “Drivers and consequences of migration restrictions and border enforcement”
21 February, 9:30 a.m. – 18:30 p.m., Fondazione Collegio Carlo Alberto, Piazza Arbarello 8, 10122 Turin.

– Academic papers’ presentation. Speakers:

Catalina Amuedo-Dorantes (University of California, Merced)
Francesco Fasani (Queen Mary University London)
Guy Grossman (University of Pennsylvania)
Anne-Marie Jeannet (University of Milan)
Giovanni Mastrobuoni (Collegio Carlo Alberto)
Mariapia Mendola (University of Milano Bicocca and Centro Studi Luca d’Agliano)

– Presentation of the Migration Observatory 4th Annual Report by Tommaso Frattini (University of Milan and Centro Studi Luca d’Agliano)

– Panel Discussion

Chair: Gad Lerner (La Repubblica)
Discussant: Tito Boeri (Bocconi University), Daniela Di Capua (Former Director, SPRAR) and Paola Pessina (Vice President, Fondazione Cariplo)

Steaming Video: